S2000 みかん星人    
Concept & Technology


なにやら、webで海外のホンダのHPを見つけた。http://world.honda.com/S2000/ です。Yahooの翻訳で見てるうち、記録したくなりました(^^;
「Copyright, 2005 Honda Motor Co., Ltd. and its subsidiaries and affiliates. All Rights Reserved.」と記載してありましたので
多分、このような記載のHPは×なんでしょう。。。。ホ●ダさんから、注意、警告が有り次第、堕とちます〜。和文は翻訳サイトで翻訳したままの記載です。文章的には笑える。
僕チンのHPは商用目的ぢゃないんですが。。。。(汗)05年型新車!?オーナーなので、当分、許してちょ!

Concept
A true new-generation open sports car. A new level of automotive excitement.

Honda is proud to introduce the S2000, a true new-generation open sports car that redefines driving pleasure. The S2000 puts the driver in harmony with the car and the surrounding environment to offer a totally new kind of driving experience. Peace of mind is assured by the latest innovations in safety and environmental friendliness that put this car in total harmony with the changing needs of society. To achieve these lofty objectives, Honda has chosen an open sports car design, bringing the driver into closer communication with the world surrounding the car. The main development objectives were to create an open body offering vehicle dynamics equal to, or better than, that of closed body vehicles together with the latest advances in environmental friendliness and safety.
To make this new-generation open sports car accessible to as many people as possible, a 2-liter engine capacity was chosen to strike the best balance between performance, driving ease, and affordability.
The S2000 is a product that fully meets the present and future needs of society while providing the pleasure associated with open-air driving, whether cruising around town or pushing it to the limit on the circuit. The S2000 eloquently expresses Honda's commitment to bringing pure driving pleasure within the reach of as many people as possible through the development of advanced high-performance cars of the highest standard.

本当の新世代開いたスポーツカー。自動車興奮の新しいレベル。

ホンダは、S2000(駆動喜びを再定義する本当の新世代開いたスポーツカー)を導入して誇りに思います。S2000は、1種類の全く新しい駆動経験を提供するために、車と周囲の環境と調和してドライバーを置きます。心の平和は、この車を社会の変わっている必要との完全な調和に入れる、安全で環境親しみやすさにおいて、最新の革新によって保証されます。これらの非常に高い目的を達成するために、ホンダは開いたスポーツカー設計を選びました。そして、車を囲んでいる世界とともにより近いコミュニケーションにドライバーを連れてきました。主な発展目的は、車両力同等を提供している開いた体をつくることになっていました、または、とても環境親しみやすさと安全な場所の最新の進歩と密閉型体車両で、よりよい。
この新世代開いたスポーツカーをできるだけ多くの人々が利用できるようにするために、2リットルのエンジン能力は、パフォーマンス、駆動楽と値段の手ごろさの間で最高のバランスを保つために選ばれました。
S2000は、運転している戸外と関連する喜びを提供している間、町のまわりを船で旅するか、限度までそれを回路に押しつけるかどうかに関係なく、完全に社会の現在で将来の必要に応ずる製品です。S2000は、雄弁に、最も高い標準の先進の高性能車の開発を通してできるだけ多くの人々の手の届く範囲の純粋な駆動喜びを持ってくることへのホンダの関与を表します。



Technology
Honda's passionate sporting spirit charts a new path in the evolution of open sports cars.

Honda faced two major challenges in developing the S2000: first, to create an open body that provides the superb performance required of a true open sports car and second, to offer superior environmental friendliness and safety.
To meet the first of these challenges, Honda set out to develop a car that offers the ultimate in agility and driver/car unity, as well as outstanding handling and response in city driving and rural touring alike.
At the same time, Honda set out to achieve the world's highest standards in environmental friendliness and safety.
In the development of this car, Honda endeavored to meet what until now had been considered impossible technical challenges:
(1) Develop a light open-body structure with the rigidity and passenger-crash-protection qualities of a closed-body structure
(2) Develop an engine with clean exhaust emissions and world-leading power output
(3) Develop a 1,200kg-class body package and chassis to provide both superior safety and comfort and the ultimate in agility together with a taut feeling of oneness
(4) Greatly enhance driving comfort when driving with the top down

Honda called upon extensive technological know-how acquired over years of experience at the highest levels of motor racing, not hesitating to adopt entirely new features for the S2000. The S2000 represents a refusal to compromise on performance and a determination to meet environmental standards. Honda charts a new path in the evolution of open sport cars, redefining driving pleasure with its "New-Generation True Open Sports Car" concept.
Built with conventional methods, most open sports cars sacrifice lightness and driving performance to realize environmental and safety goals. Overcoming these constraints, Honda created totally new technologies to deliver superb driving performance while meeting the evolving needs of society.

ホンダの熱のこもったスポーツの精神は、開いたスポーツカーの進化で、新しい経路の図を作成します。

ホンダは、S2000を開発する際に、2つの重大な難問に取り組みました:最初に、素晴らしいパフォーマンスを提供する開いた体をつくることは本当の開いたスポーツカーと第二の要求しました。そして、優れた環境親しみやすさと安全性を提供しました。
これらの挑戦で最初のものに会うために、ホンダは機敏さとドライバー/車統一(市に運転することと同様に地方に旅行することでの目立つ故買と反応と同様に)の極限を提供する車を開発しようと試みました。
同時に、ホンダは世界の最も高い標準を環境親しみやすさと安全性において成し遂げようと試みました。
この車の開発において、ホンダはこれまで不可能な技術的な挑戦と考えられたことに会おうと努力しました:
(1)閉じた体構造の堅さとパッセンジャー事故-保護特性で軽い開いた体構造を開発してください
(2)きれいな排気排出と世界トップの動力出力でエンジンを開発してください
(3)一致のきちんとした感覚と共に優勢な安全性と快適さと機敏さの極限を提供するために、1,200kg-クラス体パッケージとシャシーを開発してください
(4)大いに、トップとともに下に運転するとき、駆動快適にするものを強化してください

ホンダはモーターレースで最も高いレベルで長年の経験について得られる広範囲な技術的ノウハウを訪れました。そして、S2000のためにまったく新しい特徴を採用するのを躊躇しませんでした。S2000は、環境基準を満たすパフォーマンスと決意について妥協することに対する拒絶を象徴します。ホンダは開いたスポーツカーの進化で新しい経路の図を作成します。そして、その「新しいGeneration True Open Sports Car」概念に対する駆動満足を再定義します。
従来の方法で構築されて、大部分の開いたスポーツカーは、環境で安全ゴールを認識するために、軽さと推進パフォーマンスを犠牲にします。これらの制約を克服して、社会の進化している必要に応じている間、ホンダは素晴らしい推進パフォーマンスを届けるために全く新しいテクノロジーを作成しました。



Developing key new technologies to create a mass-produced open car with a taut feeling of oneness.

The High X-Bone Frame makes a new-generation true sports car a reality

To develop a new-generation open-body structure, Honda rejected the parameters of conventional thinking and created new technologies. These technologies have been applied to virtually every detail of the car.
The first step in this direction can be found in the recently introduced "High X-Bone Frame" open-body structure. In this new frame construction, the raised center tunnel features a strong boxed-type structure that connects to the front and rear side members in a single horizontal plane. Furthermore, completely straight front side members are connected to the floor tunnel, sidesills, and floor frame to form a "three-point support structure". Impact load is thus efficiently distributed, resulting in an open body with rigidity and collision safety equal to that of a closed body without the weight penalty inevitable until now. A drive in the S2000 is one of life's great pleasures.

一致のきちんとした感覚で、大量生産の開いた車を作製するために重要な新技術を開発すること。

High X-Boneフレームは、新世代本当のスポーツカーを現実とします

新世代開いた体構造を開発するために、ホンダは従来の考えのパラメータを拒絶して、新技術を作成しました。これらのテクノロジーは、車の実質的にあらゆる詳細に適用されました。
この方向における最初のステップは、最近導入された「高いX-Boneフレーム」開いた体建造物で見つかることができます。この新しいフレーム建設において、高くした中心のトンネルは、一つの水平面で前後の側材につながる強いボクシングをするタイプ構造を特徴とします。さらにまた、完全にまっすぐな前部側材は、「三点のサポート構造」をつくるために、床トンネル、sidesillsと床フレームに接続しています。影響荷はこのように能率的に配布されます。そして、これまで重さ刑避けられないことなしで閉じた体のそれに堅さと衝突安全同等で開いた体に終わります。S2000のドライブは、生命のものすごい楽しみのうちの1つです。



Behind-the-axle front-engine/rear-wheel-drive packaging for an ideal 50:50 front/rear weight distribution along with superb agility and a taut feeling of oneness.

In addition to the High X-Bone Frame, Honda has developed a variety of new technologies to offer the ultimate car/driver unity in all aspects of motoring, from acceleration to cornering and braking.
To achieve instantaneous response to steering input, the very compact 2-liter, 4-cylinder engine is moved completely behind the front axle to create a new front engine/rear drive layout. In addition, heavy components such as the fuel tank and spare tire are relocated to within the wheelbase to concentrate weight as close to the center of gravity as possible for a reduced yaw inertia moment and an optimum 50:50 front/rear weight distribution.
The driver is seated behind the car's center of gravity, enhancing the ability to feel body and rear tire movement and contributing to the snug yet open feeling of the cockpit.
The S2000 is a true next-generation front-engine, rear-drive sports convertible with a rising front-to-rear body line that creates an overall wedge-shaped appearance. This is the product of a careful arrangement of each component, starting with the front engine/rear drive behind-the-axle layout, which positions the engine low and close to the cockpit, and allows a more than adequate trunk capacity.


素晴らしい機敏さと一致のきちんとした感覚とともに50:50に理想のために正面/後部重量配布をパックしているBehind-the-axle正面のエンジン/後輪駆動。

High X-Boneフレームに加えて、ホンダは、加速からコーナリングと制動まで、自動車運転の全ての面で最終的な車/ドライバー統一を提供するために、いろいろな新技術を開発しました。
入力を進めることへの瞬間的な反応を成し遂げるために、非常にコンパクト2リットルの、4気筒エンジンは、新しい正面エンジン/後部ドライブレイアウトをつくるために、前車軸の後に完全に動かされます。それに加えて、タンクとスペアタイヤが減らされた偏揺れ惰性瞬間にとってできるだけ重心に近い重さに集中するためにホイールベースの範囲内で再配置される燃料と最適の50:50のような重い構成要素は、重さ配布に面している/起こします。
ドライバーは車の重心の後で着席します。そして、体と後部のタイヤ運動を感じる能力を強化して、コックピットの心地よいが、開いた感覚に関与します。
S2000は、本当の次世代の前部エンジン(全体的なくさび形の出演をつくる上る後部への正面体線付きの後部のドライブスポーツコンバーチブル)です。これは各々の部品の慎重な配置の製品です。そして、正面エンジン/後部ドライブbehind-the-axleレイアウトから始めます。そして、それは低く、そして、コックピットの近くにエンジンを置いて、十二分に十分なトランク能力を許します。



The 2-liter normally aspirated 4-cylinder DOHC VTEC engine combines world-leading power output with advanced exhaust emission processing.

To offer instantaneous throttle response and exhilarating performance in all driving situations, Honda developed a 2-liter normally aspirated 4-cylinder DOHC VTEC engine with a maximum output of 250PS at 8,300rpm for a specific output of 125PS per liter, and a maximum torque of 22.2kgm at 7,500rpm. Honda has further refined its proprietary VTEC technology and devised technologies to reduce friction and improve breathing efficiency to produce a high-revving, high-output engine. As a result, engine output is powerful from low engine speeds all the way up to the 9,000rpm redline.
The adoption of an exhaust secondary air system and a metallic honeycomb catalytic converter contribute to quicker processing of exhaust emissions that translates into a reduction in CO, HC, and NOx emissions approximately 50% below the upcoming 2000 exhaust emission standards.

2リットルの通常気音に発音された4気筒DOHC VTECエンジンは、世界トップの動力出力を先進の排気排出処理と結合します。

全ての駆動状況で瞬間的なスロットル反応と興奮させるパフォーマンスを提供するために、ホンダは1リットルにつき125PSの特定の出力と7,500rpmの22.2kgmの最大のトルクのために8,300rpmで250PSの最大生産高で、2リットルの通常気音に発音された4気筒DOHC VTECエンジンを開発しました。ホンダは、さらにその登録商標のVTEC技術を洗練して、摩擦を減らして、高さを活発にしている、高さを出力されたエンジンを生産するために呼吸する効率を改善するために、テクノロジーを考案しました。その結果、エンジン出力は、9,000rpm redlineまでずっと低エンジン速度から強力です。
排気第二の空気システムの採択と金属的ハチの巣形の触媒コンバーターは、近づく2000の排気排出基準の下でおよそ50%、CO、HCとNOx排出の縮小に移される排気排出のより速い処理に貢献します。



The all-new 6-speed manual transmission features one of the world's shortest shift strokes.

Honda developed an all-new smooth-shifting, direct-action, close-ratio 6-speed manual transmission that enables the driver to exploit the S2000's engine to the full. This close-ratio gearbox is matched to the engine's torque characteristics, delivering smooth and linear acceleration, with maximum speed achieved in sixth gear. The ultra-light flywheel and highly rigid drive shaft further contribute to swift throttle response. Shift feel has been improved by rigid mounting of the shift knob to minimize vibration and the adoption of a direct-action shift mechanism located on the transmission case. A unique Independent Output Reduction (IOR) geartrain system helps reduce synchronizer load while multi-cone-type synchronizers further contribute to smoother gear changes.
The pull-type clutch, with reinforced facing materials to cope with the high engine speeds, contributes to the light shift feel while retaining compact dimensions. The S2000's transmission also features a forced lubrication system with a trochoidal oil pump, ensuring stable lubrication even under the high g-forces generated when accelerating, decelerating, and cornering.

全て新しい6速手動式変速装置は、世界の最も短いシフト脳卒中のうちの1つを特徴とします。

ホンダは、なめらかに変動するall-new、直接行動、ドライバーが十分にS2000のエンジンを活用するのを可能にする近い比率6-速度手動式変速装置を開発しました。この近い比率ギアボックスはエンジンのトルク特徴と合います。そして、第6のギアにおいて成し遂げられる最大速度で、スムーズで線形加速を加えます。超軽量のはずみ車と非常に堅い駆動軸は、さらに速いスロットル反応に関与します。シフト感じは、振動を最小にするシフトノブと伝達事件に置かれる直接行動シフトメカニズムの採択の厳正な据え付けによって改善されました。マルチ円錐-タイプシンクロナイザーがさらによりスムーズなギア変化に関与する間、ユニークなインディペンデントOutput Reduction(IOR)geartrainシステムはシンクロナイザー荷を減らすのを助けます。
コンパクト寸法を保持している間、引き-タイプクラッチは、高エンジン速度に対処する補強された化粧材料で、小さいシフト感じに関与します。S2000の放送もトロコイド型油ポンプで強制的注油システムを呼び物にします。そして、速まるとき、g-軍隊が生み出した高さ、減速することとコーナリング中でさえ安定した注油を確実にします。



New in-wheel type double wishbone suspension for high maximum cornering performance and superior linear response.

Honda developed a new in-wheel type double wishbone suspension specially for the S2000 to offer high maximum cornering potential and response together with superior stability and linear response. While separately providing strong lateral rigidity, the adoption of this in-wheel type design contributed to keeping the dimensions compact and the center of gravity low. Bolting the suspension onto subframes that are directly attached to the body has further enhanced cornering performance and response.
The use of floating piston-type single-tube gas-filled shock absorbers has contributed to improved roll response, and maximized tire contact, for high at-the-limit performance and stability. Furthermore, locating the rear suspension's control arm under the lower arm and forward of the axle axis improves toe and camber rigidity for further improved stability and control.

新しいin-wheelは、高い最大のコーナリング性能と優れた線形反応のためにダブルウィッシュボーン中止を入力します。

ホンダは、優勢な安定性と線形反応と共に可能性と反応を隅に置いている高い最大限を提供するために、S2000のために特別に新しいin-wheelタイプダブルウィッシュボーン中止を開発しました。別に強い横の堅さを提供している間、このin-wheelタイプ設計の採択は低く寸法コンパクトと重心を保つことに貢献しました。体に直接付けられる副枠の上へ中止をボルトで締めることは、さらにコーナリング性能と反応を強化しました。
浮いているピストン-タイプ一つのチューブガス入りの緩衝装置の使用は、改善されたロール反応に関与して、高いat-the-limitパフォーマンスと安定性のために、タイヤ接触を最大にしました。さらにまた、車軸軸の下部の腕とフォワードの下でリアサスペンションの制御アームを見つけることは、更なる改善された安定性と支配のためにつま先と反り堅さを改善します。



Designed for enhanced open-top driving comfort.

Unique styling that creates a snug yet spacious feeling to maximize the enjoyment of open-top driving.

The distinctive exterior design of the S2000 is in keeping with a true new-generation open sports car. Not merely an aesthetic statement, given its exceptional aerodynamic qualities, the design is also eminently practical. The S2000's aerodynamic design reduces lift and optimizes the balance between the front and rear ends for superior stability at high speeds. Honda has also conducted research on "feel-good breezes" to ensure both driver and passenger can savor the pleasures of open-top driving.
Honda designers devised an elegantly simple, yet purposeful interior in which the controls are placed close at hand, clustered close to the steering wheel. Dashboard height has also been reduced to let the driver concentrate on driving. The newly designed, snug, full bucket seats, small zero-offset steering wheel, and high center console help the driver feel totally at one with the immediate environment. There is even an additional heater setting designed to encourage open-top motoring: in this open mode, the system pumps heated air to the center console, warming occupants from hip to toe. The S2000 offers the ultimate in comfort for top-down driving.

快適さをドライブしている強化された開いたトップのために設計されます。

運転している開いたトップの享受を最大にするために心地よいが、ゆったりした感覚を引き起こす独特のスタイル。

S2000の特徴的な外デザインは、本当の新世代開いたスポーツカーに合わせてあります。単に美的な声明(その特別な空力の特性を与えられる)だけ、デザインはまた、きわめて実際的です。S2000の空力のデザインはリフトを減らして、高速で優勢な安定性のために前後の終わりの間の釣合いを最適化します。ホンダは、また、ドライバーと乗客が運転している開いたトップの楽しみを味わうことができることを確実とするために、「幸せな気分にさせる微風」の研究を実行しました。
ホンダデザイナーは、規制がすぐ近くに置かれて、ステアリングホイールの近くに集まった、エレガントに単純であるが、意図的な内部を考案しました。ダッシュボード高さは、また、ドライバーに運転することに集中させるために減らされました。新しく設計された、心地よい、完全なバケットシート、小さな0を相殺されたステアリングホイールと高い中心のコンソールは、全く差し迫った環境と一致しているドライバー感じを助けます。開いたトップ自動車運転を助長するようになっているように固まっている付加的なヒーターさえ、あります:この開いたモードでは、システムは中心のコンソールに熱い空気をポンプで揚げます。そして、腰からつま先まで居住者を暖めます。S2000は、トップダウンドライブのために快適さの極限を提供します。



Combining superb driving performance with world-leading environmental friendliness and safety in a mass-produced open body design.

Advanced emissions processing and superior fuel efficiency.


To achieve unprecedented performance and remarkably clean exhaust emissions in a mass-production engine, Honda adopted a multi-port exhaust secondary air injection system and other related technologies to allow quicker heating of the catalytic converter, reducing harmful emissions especially during cold starts. In a cold start, the ignition timing is modified to give lower combustion temperatures for reduced emissions of NOx while still maintaining relatively high exhaust temperatures. Simultaneously, the multi-port secondary air injection exhaust system comes into operation to promote a quicker increase in the operating temperature of the catalytic converter. An electric pump sends air into the exhaust ports to react with CO and HC particles contained in the exhaust, thus increasing the exhaust gas temperature. The adoption of a thin-walled, low-heat-radiation, metallic honeycomb catalytic converter with a low cell density in place of the more traditional ceramic-type catalytic converter not only increases the exhaust gas processing surface, but also promotes a quick rise in temperature. Close control of the engine's air/fuel ratio is achieved by the use of oxygen sensors both upstream and downstream of the catalytic converter. With these innovations, and despite the difficulties arising from the long exhaust manifold required for high output, the S2000's engine is remarkable for its low emissions.
The new DOHC VTEC system reduces friction and improves breathing efficiency, allowing this ultrahigh-performance engine to be extremely frugal.

世界主要な環境親しみやすさに対する組み合わさっている素晴らしい推進パフォーマンスと大量生産の開いた体の安全性は、設計します。

先進の放出処理と優勢な燃料効率。

前例のない公演と著しくきれいな排気排出を大量生産エンジンにおいて成し遂げるために、ホンダは触媒コンバーターのより速い暖房を許すためにマルチ左舷排気第二の空気注射システムと他の関連したテクノロジーを採用しました。そして、コールドスタートの間、特に有害な放出を減らしました。コールドスタートにおいて、まだ比較的高い排気温度を維持している間、点火タイミングは下の燃焼にNOxの減らされた放出に対して温度を与えるために修正されます。同時に、マルチポート第二の空気注射排気管システムは、触媒コンバーターの動作温度のより速い増加を促進するために施行されます。電気ポンプは空気をCOとともに化学反応する排気ポートと排気管に含まれるHC小片へもたらします。このように、排気ガス温度を増やします。養子縁組の細い壁の、低い-熱放射、より従来の陶製タイプ触媒コンバーターの代わりに低い細胞密度による金属的ハチの巣形の触媒コンバーターは、排気ガス処理面を増やすだけでなくて、温度の速い上昇を進めもします。エンジンの空気/燃料比率の詳細な管理は、上流で、そして、触媒コンバーターの下流に、酸素センサーの使用によって成し遂げられます。これらの革新で、そして、高い出力のために必要な長い排気マニホルドに起因している困難にもかかわらず、S2000のエンジンは、その低い放出で目立っています。
新しいDOHC VTECシステムは摩擦を減らして、呼吸する効率を改善します。そして、この極めて高いパフォーマンスエンジンがとても質素であるのを許可します。



World-leading omnidirectional collision safety with the High X-Bone Frame.

Honda applied its G-Force Control technology to the S2000 for optimal control of the impact generated in collisions from all directions to achieve world-leading safety standards.

The key issues were to create a strong survival cell for both driver and passenger and to minimize any injuries in the event of a collision. To tackle these challenges, Honda conducted extensive research on collisions from all directions. The High X-Bone Frame, the double-walled steel-pipe-reinforced tubular front pillar, the highly rigid roll bars, and the twin door beams are all highly effective in providing the driver and passengers with a strong survival cell. Furthermore, impact energy generated by a collision is efficiently distributed to minimize any injuries to vehicle occupants by straightening the front side members.
The S2000 also features dual SRS airbags, 3-point ELR seatbelts with load-limiting pretensioners, and interior structures that protect the head in a collision. In addition, collapsible hood hinges and wiper pivots help minimize pedestrian injuries in the event of an accident.
With these developments the S2000 passes the 55km/h frontal full-flat collision test, the 64km/h frontal offset collision test, the 50km/h side collision test, and the 50km/h rear collision test, testaments to its world-leading collision safety.

High X-Boneフレームと一緒の世界主要な全方向性衝突安全性。

ホンダは、世界主要な安全標準を成し遂げる全ての指示から衝突で発生する影響の最適制御のために、そのG-Force Control技術をS2000に適用しました。

重要問題は両方のドライバーと乗客のために強い緊急時用細胞をつくることになっていて、衝突の場合にはどんな怪我でも最小にすることになっていました。これらの挑戦に取り組むために、ホンダは全ての方向から衝突の広範囲な研究を実行しました。High X-Boneフレーム、二倍の壁の鋼管を補強された管状前部柱、非常に堅いロールバーと対のドアビームは、ドライバーと乗客に強い緊急時用細胞を提供することに非常に効果的な全てです。さらにまた、衝突によって発生する影響エネルギーは、前部側材を整理することによって乗員へのどんな危害でも最小にするために、能率的に分配されます。
S2000も、デュアルSRSエアバッグ、ロード制限するpretensionersによる3ポイントのELRシートベルトと衝突で頭を保護する内部の構造を特徴とします。それに加えて、折りたためるフードヒンジとワイパーピボットは、事故の場合には歩行者の怪我を最小にするのを助けます。
これらの情勢で、S2000は55km/h正面の完全なフラット衝突テスト、64km/h正面のオフセット衝突テスト、50km/h側面衝突テストと50km/h後部の衝突テスト(その世界主要な衝突安全性の証拠)にパスします。





ふむふむ。。。。ボルボの重い感触は大好きだし、安心できる。でも、やっぱテクノロジーだよな。。。って乗ってて(乗らされている!?)そう、感じますね。
比較対象されている、AP-1も可哀想だけど(爆)







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